Kursy walut
kupno | sprzedaż | |
---|---|---|
rozliczenie gotówkowe | ||
EUR | 4,2400 | 4,3500 |
USD | 3,9500 | 4,0700 |
GBP | 4,9500 | 5,0600 |
rozliczenie bezgotówkowe | ||
EUR | 4,2400 | 4,3500 |
USD | 3,9500 | 4,0700 |
GBP | 4,9500 | 5,0600 |
Potwierdzenie umocowania do zawarcia umowy subwencji PFR
Uprzejmie przypominamy, że Przedsiębiorcy, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju zobowiązani są do przedstawienia w terminie do 31 stycznia 2021 r., w celu weryfikacji przez Bank dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy.
Dla Państwa wygody uruchomiliśmy możliwość potwierdzenia danych lub przekazania dokumentów w postaci elektronicznej bezpośrednio z poziomu bankowości internetowej.
W przypadku osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą które podpisały umowę subwencji we własnym imieniu, potwierdzenie może ograniczyć się wyłącznie do zaakceptowania w bankowości internetowej danych pobranych przez bank automatycznie z CEIDG.
Zachęcamy do zapoznania się z prezentacją na temat potwierdzania umocowania beneficjenta do zawarcia umowy subwencji PFR. Z prezentacji dowiecie się Państwo jakie dokumenty i w jakim trybie należy przekazać do Banku oraz w jaki sposób wykonać poszczególne czynności w bankowości internetowej.
W przypadku, gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:
- informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub
- wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Natomiast w sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana do jednoosobowej reprezentacji według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia, które należy opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub poświadczyć podpisy notarialnie.
Należy pamiętać, że:
- Pełnomocnictwo musi być opatrzone datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku o subwencję. W przypadku tej samej daty, o ważności pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych. W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;
- Oświadczenie musi zostać wystawione po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono pełnomocnictwa osobie wnioskującej. Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo pełnomocnik.
Zarówno Pełnomocnictwo jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/pełnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionych kanałów:
- W przypadku dokumentacji pełnomocnictwa lub oświadczenia w formie elektronicznego plikku opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym - za pomocą bankowości internetowej (szczegóły znajdziesz w naszej prezentacji);
- W przypadku pełnomocnictwa lub oświadczenia z podpisami notarialnie poświadczonymi:
- osobiście w placówce Banku,
- pocztą na adres Łącki Bank Spółdzielczy, 33-390 Łącko 814
- Odpisy z CEIDG lub KRS nie wymagają podpisywania i mogą być przekazane wyłącznie w formie elektronicznej za pomocą bankowości internetowej.
W przypadku spółek cywilnych konieczne jest przekazanie do banku:
- oświadczenia podpisanego przez wszystkich wspólników wraz z wydrukiem z CEIDG na datę sporządzenia oświadczenia, lub
- pełnomocnictwa podpisanego przez wszystkich wspólników wraz z wydrukiem z CEIDG wraz z całą historią zmian zaistniałą po dacie zawarcia umowy subwencji
Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia 2021 r.
W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.
Jeżeli nadal masz jakiekolwiek wątpliwości czy pytania, zapraszamy do kontaktu za pomocą poniższego formularza.